Tygpåsar med tryck
Vill du ha en enkel & effektiv exponering av ditt budskap har du kommit rätt! Tygpåse med tryck är en klassiker inom profilprodukter som alltid går hem. Det är en produkt som dom flesta tycker om och oftast använder väl. Om du själv exempelvis har handlat något i en butik, hur många tittar då inte på din påse? Tänk dig samma promenad fast under en period på flera månader eller år! Folk är nyfikna, dom vill snoka lite och se vad det är för varumärke på din påse!
Väljer du rätt tygkasse blir din mottagare inte bara nöjd utan sprider ert budskap dagligen. En enda tygpåse kan ge tusentals exponeringar och sprider ert varumärke mycket effektivare än radio, tidnings- och TV-reklam.
Plast, tyg och storsäljare
Så hur ska du välja? Vi har platta tygpåsar, kraftiga Jutebags, gympapåsar och en flaskkasse! När det kommer till alternativ till det vanliga tyget kan du välja mellan "non-woven" som är ett syntetiskt material. Eller titta på några av våra påsar av i bomull och organiskt bomull. Du kan även välja mellan korta/långa handtag!
När ni valt modell & färg är det bara designen av trycket kvar. Tänk efter vad era mottagare kan tänkas vilja ha och bestäm om ni vill ha ert budskap tryckt stort eller diskret i ett litet hörn. Färgen på påsen bör matcha den grund/bakgrundsfärg som er verksamhet använder för att den ska förknippas med ert varumärke så mycket som möjligt.
Känner du sig förvirrad kan du antingen välja någon av våra pålitliga storsäljare eller ta kontakt med oss direkt för att få rekommendationer. Våra storsäljare är inte bara populärast utan har även prövats mest. Ingen av dessa produkter skulle hamna här om dom inte höll måttet!
Vi vill däremot tipsa om en av tågpåsarna i lite högre kvalité. Eftersom tygpåsar oftast används under lång tid och sällan slängs eller ges bort vill du såklart att tygpåsen håller i flera år så att den kan exponeras maximalt antal gånger!
Tygpåsar med tryck är en explosionsartat använd produkt i vårt samhälle, speciellt efter att de större matbutikerna och klädkedjorna sätt över och minskat sitt spridande av plastpåsar. Denna förändring i samhället är en enorm möjlighet för ert företag att sprida ert varumärke på! En tygpåse behöver inte längre vara en tråkig och odesignad kreation utan finns nu i hundratals olika modeller med snygga och välsydda detaljer.
Välj en väldesignad tygpåse med unika detaljer och färger och placera ert varumärke på och ge era anställda och kunder chansen att bidra till ett bättre klimat genom att använda ett miljösmart alternativ till plastpåsarna! Då sprider ni ert varumärke på ett bra sätt och bygger upp ert företags klimatimage vilket blir allt viktigare för att få bra affärer. Hamna inte efter i ert miljöarbete utan börja bygg redan idag!
Vill ni ta ett extra stort miljöansvar har vi flera snygga modeller av tygkassar i organisk och ekologisk bomull. Tryck er logo bredvid en snygg organisk certifiering och en slogan som pushar för en bättre miljö och ni bygger ert klimatsmarta varumärke än starkare.
Dela ut tygpåsar i olika modeller och storlekar till era kunder så att de har en tygkasse med tryck till varje tillfälle. Användandet av tygkassar kommer bara att öka framöver och med anpassade påsar som funkar för olika ändamål vet ni att era mottagare kommer använda just er tygpåse med tryck vare sig de ska till affären och storshoppa eller om de ska till en kompis på middag och bara vill ta med några få grejer.
Förbered era anställda och kunder på plastpåsedöden och se till att de är just ERT varumärke de sprider under de kommande åren med nya snygga tygpåsar med tryck!
Sammanfattningsvis så finns tygpåsar i en mängd olika utföranden, material och stilar. Själva produkten är en självklar reklampelare med en stor och platt tryckyta som kan exponeras hundratals gånger, både för era mottagare och dess omgivning.
Tygpåsar kan vara tillräckligt små så att en bok glider ner i dom eller stora nog för att få plats med picknickmat till hela familjen. Nästan alla varianter kan plattas till och därmed ta minimalt med plats.
Konrast
Om ni vill försäkra er om att era mottagare verkligen kommer ta emot era tygkassar (och framför allt använda dom) så är ett säkert kort kontrast. Det kan vara så enkelt som att välja en kasse med annan färg på snören/handtag än resten av kassen. Låt kassen vara en "canvas" i vit eller beige färg medans detaljerna matchar färg med er logotyp.
Om ni vill bryta mot er grafiska profil eller är fria från riktlinjer som styra vilka färger ni använder, då gör ni bäst i att välja "motsatt" färg på påsen. Svart matchar vitt, en blå logotyp står ut bäst med en orange bakgrund och så vidare.
Föreningar och andra verksamheter utan en grafisk profil beställer alltför ofta en tygkasse i vit/svart färg, samt deras logotyp tryckt i färg. Det är såklart inget fel med det, men ni vill väl ha så stort värde för pengarna som ni kan få? Satsa då på kontrast, och kolla upp vilken färg som är motsatt er logotyp på färghjulet!
Budget eller premium?
Tips två är att satsa på kvalitet. Det må vara lockande att beställa fler exemplar av en billigare kasse för att hålla kostnaderna låga, men ifall mottagarna redan har en liknande eller roligare kasse så kan ett billigt alternativ kosta mer än en dyrare variant, i alla fall per exponering.
Att nå ut till ett stort antal potentiella kunder är inte så användbart ifall dom inte tar till sig budskapet (eller i detta fall, produkten). På samma sätt som reklam i tv, tidning och webb ofta är ineffektivt gör du bäst i att satsa på ett mindre antal robusta och annorlunda produkter.
Dessa kassar kan ofta sprida ert varumärke mycket bättre och ge mer exponeringar för pengarna än det billigare alternativet. I allmänhet är reklamprodukter ett långsiktigt sätt att marknadsföra sig, så planera väl när du investerar i tygpåsar med eget tryck!
Modeller och storlekar
Ifall ni tycker att vanliga tygkassar är lite små så kanske ni uppskattar rejäla "matkassar" eller shoppingkassar där man får tag med lite mer. Vissa av de större modellerna är även riktigt tjocka, mer hållbara och rent allmänt mer användbara.
Små kassar och påsar har vi oftast drösvis med, men stora, rejäla tygkassar är ganska sällsynta i de flesta hem. Ett lätt sätt att stå ut på ex. en mässa är just genom att välja en lite större och rejälare modell. Först och främst står ni ut och era kassar syns bättre, men framförallt så erbjuder ni något som få redan har.
Sen så förstår vi att man kanske inte kan dela ut en kasse för 50-60 kr på en stor mässa, men det kan vara ett klokt val om ni ex. ska ha en föreläsning där ett mindre antal utvalda kunder kommer delta. Sedan så finns det såklart stora kassar i många prisnivåer, i papp, plast och tyg.
Däremot får inte storleken gå över era huvuden: det är sällan som ett maximalt tryck ger ett bra intryck. En riktigt stor kasse har en stor tryckyta, men få personer vill bära en kasse med er logotyp över hela tryckytan. Dessutom är så stora tryck ofta dyra och svåra och ta fram. Det är bättre att ha en lagom och centralt placerad logotyp på bägge sidor.
Alternativt så kan ni trycka er logotyp på ena sidan, och något glatt motiv på andra sidan. Om miljöaspekten ligger i fokus skulle ni kunna trycka en miljösymbol eller "jag är gjord i 100% bomull" på ena sidan.
Som bostadsförening eller hyresvärd skulle ni även kunna ta fram en liten serie med 3-4 stora kassar. På ena sidan finns er logotyp eller varumärke, och på andra sidan ord som "plastförpackningar" och en symbol på den relevanta kategorin. Detta skulle helt enkelt kunna delas ut till era hyresgäster/föreningsmedlemmar eller så delar ni ut dom som gåva till nya boende.
På detta vis uppmanar ni ett gott betedde samtidigt som det kanske bli lite lättare för sophämtarna eftersom soporna är lite bättre sorterade. I en sådan situation kan det vara vist att varje kategori inte bara ha ett unikt namn och symbol, utan även en relevant färg.
En stor fördel med att investera i lite större tygpåsar eller kassar är att dom ofta är gjorda i jute eller ofärgad bomull, vilket innebär att dom har en beige/ljusbrun färg. Detta ger en riktigt naturlig och miljövänlig känsla. Detta kanske bryter lite mot er grafiska profil, men är även ett lätt att stå ut från alla andra tygkassar som kommer i någon jätteglad och stark färg.